موقع عکاسی بارداری چه رنگ لباسی بپوشیم؟

همانطور که همه ی ما می دانیم، جمله ی "حالا چی بپوشم" یکی از رایج ترین جملات بین خانم هاست. حالا فرض کنید یک خانم باردار که تحت شرایط ویژه ی ظاهری هم هست بخواهد برای مسئله مهمی مثل عکاسی لباس انتخاب کند. این موضوع ممکن است در نگاه اول به نظر ناامیدکننده بیاد اما نگران نباشید! در پست قبل توضیح دادم که مدل و جنس لباستان را چطور انتخاب کنید و در این مقاله به صورت ساده و بدون پیچیدگی به شما آموزش می دهم که چطور رنگ لباس خود، همسرتان و حتی رنگ وسایل موجود در عکستان را با هم هماهنگ(ست) کنید.

عکاسی

برای انتخاب رنگ لباس خیلی به خودتان سخت نگیرید، چون انتخاب رنگ برای لباس کمی سلیقه ای است و از طرفی هم نمی خواهیم به خاطر چند عکس هزینه ی بالایی برای خرید لباس های جدید بپردازیم. قبل از انتخاب رنگ، پیشنهاد می کنم لباس هایی که از لحاظ جنس و مدل مدنظرتان هستند(در مقاله ی قبل به شما گفته ام چطور آنها را انتخاب کنید) را در کنار هم بچینید و با استفاده از نکاتی که در ادامه می آموزید مناسب ترین آنها را انتخاب کنید.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که عاشق رنگ های شاد هستید بهتر است بدانید که لباس هایتان برای عکس های فانتزی بسیار مناسب است، اما این نکته را هم مدنظر داشته باشید که طرح های شلوغ که اغلب اوقات رنگ های تیره هم دارند باعث کوچک نشان داده شدن شکم مادر باردار می شوند. پس اگر خیلی علاقه مند به استفاده از طرح های شلوغ هستید برای لباس پدر می توانید از این طرح ها استفاده کنید.

عکس بارداری

از طرف دیگر بعضی افراد رنگ های ملایم و ملیح را می پسندند که اتفاقا لطافت بیشتری هم دارند. اگر در این گروه هستید پیشنهاد من به شما این است که از اکسسوری های رنگی(مانند تاج، کلاه، گل و...) هم استفاده کنید، همینطور رنگ لباس های همسرتان را شادتر و یا طرح دار انتخاب کنید تا عکسهایتان بی روح نباشد.

بهتر است لباس های خود و همسرتان را با هم ست کنید. پیش از این همگی ما فکر می کردیم که ست کردن یعنی دقیقا همرنگ پوشیدن اما همیشه اینطور نیست! رنگ های دقیقا یکسان، رنگ های هم پایه(مثلا دو طیف مختلف آبی، دو مدل سبز و...)، رنگ های هم جوار، رنگ های مکمل و... همگی برای ست کردن خوب هستند. اصطلاحاتی مانند هم جوار، مکمل و... مربوط به رنگشناسی است، برای دوستانی که سررشته ای در این زمینه ندارند این رنگ ها را در ادامه ی مقاله نام برده ام. اگر به مبحث رنگشناسی علاقه مند شدید کلمه ی "چرخه رنگ ایتن" را در مرورگر اینترنت خود جستجو کنید، دایره ای مثل عکس زیر برایتان به نمایش در می آید که در برخی سایت ها این اصطلاحات با شرح کامل روی چرخه نوشته شده است.

عکاسی بارداری

رنگ های هم جوار: این رنگ ها در چرخه رنگ ایتن در کنار هم هستند مثلا: آبی و سبز، زرد و نارنجی، نارنجی و قرمز، زرد و قرمز، قرمز و بنفش، آبی و بنفش، آبی و سبز، سبز و زرد و ...

رنگ های مکمل: آنها در چرخه رنگ ایتن رو به روی هم هستند، مثلا: آبی و زرد، صورتی و آبی، نارنجی و بنفش، قرمز و سبز

عکس دوران بارداری

رنگ های خنثی: رنگ هایی هستند که یا در چرخه رنگ وجود ندارند(مثل سفید و مشکی) و یا از ترکیب رنگ های دیگر به وجود آمده اند (خاکستری، بژ، قهوه ای، شیری، نقره ای، برنزی، طلایی). رنگ های خنثی باعث می شوند که چشم به رنگ هایی که در کنار آنها قرار گرفته اند توجه ویژه نشان دهد. در عکس زیر جدولی از رنگ های خنثی را به همراه عکسی که در آن لباس سفید مادر باردار، عروسک و شلوار پدر رنگ خنثی دارند را می بینیم. برای جلوگیری از خسته کننده شدن تصویر از کمربند گلدار با رنگ شاد برای مادر و پیراهن طرحدار برای پدر استفاده شده است.

آموزش عکاسی

رنگ های هم پایه: به حالت های کم رنگ و پررنگ و مدل های مختلف از یک رنگ پایه، "هم پایه" گفته می شود. برای مثال در شکل زیر جدول رنگ های هم پایه ی آبی و نمونه عکسی از کاربرد آن را می بینید.

* به هر کدام از رنگ های موجود در چرخه رنگ، "رنگ پایه" گفته می شود.

در عکاسی بارداری می توانید از رنگ های پاکیزه(پاستلی) هم استفاده کنید... به رنگ های روشنی که از ترکیب یک رنگ پایه با رنگ سفید به دست می آید رنگ های پاستلی گفته می شود. دقت کنید که حالت پاستلی یک رنگ با حالت کمرنگ آن تفاوت دارد. استفاده از این رنگ ها باعث خیال انگیزی عکس ها می شود. چرخه ی رنگ های پاستلی و نمونه ی آن را در تصویر زیر می بینید.

عکس بارداری

در انتها مجددا یادآوری می کنم که هم لباس اسپرت و هم لباس مجلسی و رسمی برای پدر و مادر آماده داشته باشید.

  • گروه مقاله

    آموزش عکاسی کودک

  • نام نویسنده

    محدثه شاطریان

  • تاریخ بروزرسانی ۴ مرداد ۹۹
تبلیغ ویژه مهدکودک