عکاسی در دوران بارداری، زاویه دوربین و وسایل مورد نیاز عکاسی

شما می توانید مانند حرفه ای ها با تغییر دادن مداوم زاویه دوربین باعث ایجاد تنوع و خلاقیت در عکس ها شوید.

زاویه دوربین عکاسی بارداری

1. از زاویه ی بالا عکاسی کنید. به طور کلی خانم ها روی ظاهر و هیکلشان بسیار حساس هستند و عکاسی از زاویه ی بالا از زاویه های محبوب آنهاست زیرا در این حالت زاویه دوربین به گونه ای است که بدن آنها کاملا باریک و ظریف نشان داده می شود.

از این نظر دوران بارداری برای مادران به دلیل پف دائمی صورت و بدنشان از سخت ترین دوره های زندگیشان است. بهترین راهکار برای کمتر نشان دادن این چاقی، گرفتن عکس از زاویه بالا است.

2. اگر مادر دارای جثه ی ظریف است و شکم کوچکی دارد او را در زاویه 45 درجه نسبت به لنز دوربینتان قرار دهید و عکس بگیرید. با این کار توجه بیشتری را به شکم برآمده ی مادر و نوزاد به دنیا نیامده جلب خواهید کرد.

عکاسی بارداری

3. با صرف نظر از تفاوت اندام افراد مختلف، از زوایای محبوب خانم ها در دوران بارداری عکس های نیم رخ است. در این عکس ها سوژه می تواند چهره ی خود را نیز در حالت نیم رخ نگه دارد و یا برای لاغرتر نشان دادن گونه هایش سر خود را کمی به سمت دوربین بچرخاند.

4. از سوژه به صورت عمودی در حالت ایستاده و نشسته هم عکاسی کنید(منظور این است که دوربین را در حالت عمودی قرار دهید!)، در این حالت به او نزدیک شوید یا فاصله بگیرید و در حالات مختلف عکاسی کنید. به این موضوع توجه داشته باشید که اگر پس زمینه ی شما شلوغ است(که بهتر است نباشد) باید به سوژه نزدیکتر شوید تا از تاثیر منفی پس زمینه ی خود بکاهید.

5. سعی کنید مادر باردار را وسط کادر قرار ندهید. این حالت عکاسی بدون آنکه نگاه بیننده را از نقطه ی مورد نظر منحرف کند احساس طبیعی تری به عکس و چشم بیننده می دهد.

هنگام عکاسی چه وسایلی لازم است؟

1) وسایل بازی و لباس های نوزاد متولد نشده(مخصوصا لباس های سایز صفر، چرا که پس از زایمان عکس هایی که با لباس خالی گرفته اید پر خواهند شد)

2) عکس جنین (عکس سونوگرافی) بیشتر پیشنهاد می شود و طرفداران بیشتری نیز دارد. گویا کودک به بیننده می گوید: "هی من اینجا هستم!"

3) لباس مادر: برای انتخاب لباس ابتدا تصمیم بگیرید عکس هایتان قرار است چقدر پوشیده یا چقدر باز باشد. پاسخ این سوال خودش اکثر لباس هایتان را انتخاب می کند. تنوع و مدل لباسی که شما برای عکاسی بارداری به تن کرده اید بسیار نقش بسزایی برای تعیین ژست عکس های شما دارد .بهتر است هنگام انتخاب لباس برای عکاسی بارداری هم از لباس های تنگ انتخاب کنید و هم از لباس های گشاد.

لباس های جذب برای بهتر نشان دادن شکم برآمده ی مادر استفاده می شوند. تاپ نیم تنه، لباس های کوتاه همراه با جوراب شلواری، یا سارافون های مخصوص بارداری که با زیرسارافونی های رنگی ترکیب جالبی می شوند .از لباس های توری و گشاد، حریر، پارچه ساتن و تور نیز می توان برای عکس های شیک و رویایی استفاده کرد. با کمی خلاقیت و شناور کردن دنباله ی لباس و تورها می توان عکس های بسیار زیبا و خلاقانه ای گرفت.اگر عکاسی را در آتلیه انجام می دهید، درصورت تمایل می توانید با آنها برای پوشیدن پیراهن های حریر مخصوص خود آتلیه هماهنگ کنید(حتما دقت کنید که آتلیه بعد از مشتری قبلی لباس را به خشکشویی برده باشد).

برای انتخاب رنگ لباس های مادر و پدر به پست بعدی که مربوط به رنگ در عکاسی است، مراجعه نمایید.

عکس در حامگی

4) اگر در وسایل شخصیتان اکسسوری هایی مانند تاج گل، کلاه، پاپیون و یا تل های زیبا پیدا می شود سعی کنید آنها را نیز در عکس ها استفاده کنید.

5) حواستان باشد که علاوه بر کفش های موردنظرتان که ممکن است دارای پاشنه ی بلند باشند، کفش راحتی را فراموش نکنید چرا که روند عکاسی ممکن است طولانی تر از حد تصور شما شود.

عکاسی

6) یک ایده فانتزی برای گرفتن عکس بارداری زیبا استفاده از تخته سیاه است. می توانید هر کلمه و یا جمله ای را که انتخاب کرده اید روی تخته سیاه بنویسید و هرطور و با هر ژستی که دوست دارید آن را جلوی شکم تان نگه دارید و عکس بگیرید.مقاله ی بعدی آخرین سری از مقالات مربوط به عکاسی بارداری است و در آن به مقوله ی انتخاب رنگ خواهم پرداخت.

  • گروه مقاله

    آموزش عکاسی کودک

  • نام نویسنده

    محدثه شاطریان

  • تاریخ بروزرسانی ۴ مرداد ۹۹
تبلیغ ویژه مهدکودک