نکاتی که باید در عکاسی دوران بارداری بدانیم

نکاتی که باید در عکاسی بارداری به انها توجه کرد:

موقع عکاسی حال خوب خود را همراه داشته باشید

روزی که قرار است عکاسی کنید خوب استراحت کنید و تغذیه مناسب داشته باشید تا بتوانید سرحال عکاسی کنید. اعتماد به نفس داشته باشید و نگران حالت فعلی اندام خود نباشید.
همه می دانند که شما باردارید و ظاهر شما بسیار طبیعی است و حتی زیبایی خاص خود را دارد.

عکاسی بارداری

پس زمینه ی مناسب انتخاب کنید

انتخاب پس زمینه ی زیبا در گرفتن عکس های خوب به شدت تاثیرگذار است. هدف ما از عکاسی بارداری نشان دادن شکم مادر باردار و حاملگی او می باشد.
در عکاسی بارداری بک گراند(پس زمینه)های خلوت، ساده و آرام همیشه طرفدار داشته است، چون پس زمینه ی ساده باعث می شود مرکز توجه خانم باردار باشد.
اگر شما پس زمینه را شلوغ کنید توجه را از سوژه ی خود که شکم مادر باردار است دور می کنید.

عکس حاملگی

فلاش دوربین را خاموش کنید، وقتی خورشید در آسمان است از آن استفاده کنید

اگر برای عکاسی به آتلیه می روید که دیگر لازم نیست نگران تنظیم نورها باشید. اما اگر تصمیم دارید خودتان عکاسی کنید لازم است بتوانید نور را که یکی از اصلی ترین فاکتورهای یک عکس خوب است در صحنه عکاسی فراهم کنید.
نور فلاش گوشی موبایل و فلاش روی دوربین های عکاسی برای عکاسی اصلا مناسب نیست.
نور فلاش قادر به تشخیص سایه ی خوب که باعث طبیعی تر شدن عکس می شود و سایه ی زمخت و ناخواسته ای که بیشتر عکس را سیاه می کند نیست، درنتیجه وقتی فلاش می زنید کل عکس به یک میزان روشن می شود و شما با یک تصویر تخت و غیرطبیعی مواجه خواهید شد.

بارداری هفته به هفته

حالا چکار کنیم؟

بهترین کار که بسیاری از عکاسان حرفه ای هم از آن استفاده می کنند، استفاده از نور طبیعی خورشید است.
اگر شرایط عکاسی در فضای باز را دارید حتما چند عکس هم در کنار درختان بگیرید. از نشانه های فصلی که در آن هستید برای عکاسی استفاده کنید.
خلاقیت به خرج دهید، شکوفه های بهاری، رنگ های قوی تابستان، برگ های زرد در پاییز، برف در زمستان و... را در پیش زمینه ی عکس هایتان قرار دهید.
اگر ظهر تابستان است برای عکاسی از فضای باز استفاده نکنید! چون به علت شدید بودن آفتاب هم سایه ها تیز هستند و هم گرما باعث خستگی زودرس و ناراحتی شما خواهد شد.
معمولا بهترین زمان برای بیرون رفتن و عکاسی یک تا دو ساعت پس از طلوع آفتاب یا یک تا دو ساعت پیش از غروب خورشید است، این ساعات در عکاسی به ساعات طلایی معروف هستند.
در این زمان ها که آفتاب طلایی رنگ است، روی موهای مادر می تابد، رنگ موهای مادر بسیار زیبا می شود و عکس هایتان را رویایی می کند.
اگر قرار است در منزل عکاسی کنید برای داشتن نور مناسبتر در عکس هایتان بهتر است که مقابل در یا پنجره ای باز بایستید (یعنی محل قرارگیری عکاس کنار یا جلوی در یا پنجره است و شما که سوژه هستید هم قاعدتا رو به روی عکاس هستید).

به شدت توصیه می کنم که زمان عکاسی در منزل را به شب موکول نکنید، ولی اگر هیچ راه دیگری ندارید سعی کنید نور محیط را با استفاده از لامپ های منزل در روشن ترین حالت ممکن قرار دهید.

آموزش عکاسی بارداری

ویرایش عکس

اگر برای عکاسی به آتلیه رفته اید، ویرایش عکس توسط آنها انجام می شود و اگر خودتان عکاسی را انجام داده اید هرچقدر هم عکس های خوبی بگیرید ممکن است به ویرایش عکس تسلط نداشته باشید، در این صورت می توانید از یک ادیتور کمک بگیرید.
اگر قصد چاپ عکس هایتان را دارید می توانید عکس های خود را ویرایش کنید و سپس به لابراتوار مراجعه نمایید و یا با ویرایشگر همان لابراتوار برای ادیت عکس های خود هماهنگ کنید.

با ادامه مقالات با من همراه باشید، می خواهم موارد جدیدی را برایتان بیان کنم.

  • گروه مقاله

    آموزش عکاسی کودک

  • نام نویسنده

    محدثه شاطریان

  • تاریخ بروزرسانی ۴ مرداد ۹۹
تبلیغ ویژه مهدکودک