عکاسی در دوران بارداری، ژست های عکاسی بارداری

نکته: به دلیل التزام به رعایت قوانین کشوری کلیه عکس های این مقاله از سایت های خارجی انتخاب شده است.

چطور در دوران بارداری ژست بگیریم؟

در این قسمت مقاله می خواهم نمونه هایی از ژست های دوران بارداری را نشانتان بدهم تا هنگام عکاسی کردن ایده داشته باشید. برخلاف سایر ژانرهای عکاسی که در آنها صورت مرکز توجه است، در عکاسی بارداری تمام توجه عکس و بیننده باید بر روی شکم مادر باردار باشد.

پس هر ژستی که می گیرید به یاد داشته باشید که به گونه ای به شکم خود اشاره داشته باشید و آن را نشان دهید.

1. بد نیست اگر قرار است عکاسی را در منزل انجام دهید مادر را مقابل در ورودی اتاق و یا روی کاناپه در حال استراحت حالت بدهید و سپس عکس بگیرید

2. می توانید از سوژه بخواهید به کارهای روزانه اش برسد و شما از او در این حالت عکاسی کنید(به این سبک عکاسی که به تازگی در دنیا بسیار پرطرفدار هم شده Lifestyle Photography گفته می شود)

3. از حالات مختلف صورت مادر عکس بگیرید. زمانی که می خندد، اخم می کند، گریه می کند! (تعجب نکنید. به دلیل مسائل هورمونی ممکن است مادر باردار حتی بدون دلیل مشخصی گریه کند) و ...

عکاسی بارداری

4. در عکس های تکی مادر باردار می توانید حداقل نصف کادر را با او پرکنید و بقیه فضای خالی باشد.

5. نیازی نیست در تمامی عکس ها حتما صورت مادر هم پیدا باشد. شما می توانید عکس های متنوع و بسیار زیبایی از پدر یا کودک قبلی خانواده در حالت نشسته همراه با شکم مادر بگیرید.
از ژست های معروف می توان به زمانی اشاره کرد که پدر جلوی شکم مادر زانو زده است و سر خودش را بر روی شکم مادر تکیه داده است. این حالت زمانی رویایی تر به نظر می آید که پدر چشمانش را نیز ببندد.

6. یکی دیگر از عکس های رویایی به همراه پدر زمانی است که پدر پشت سر مادر ایستاده است ودست هایش را بر روی شکم او قرار داده است و به آن نگاه می کند.

7. از زیباترین و متداول ترین فیگورها برای عکس بارداری قراردادن دو دست بر روی شکم است(این کار باعث جلب توجه به سمت شکم می شود). هر دست در یک طرف شکم یا یکی بالای شکم و یکی پایین شکم . حالا در همین حالت از عکس سونوگرافی یا کفش و لباس های دیگر نوزاد را در دست بگیرید. برای بهتر شدن عکستان می توانید یکی دیگر از دست هایتان را کنار بدن، در جیب یا در کنار موهایتان بگذارید.

عکس حاملگی

8. یکی از ساده ترین و البته زیباترین ژست های عکاسی بارداری درست کردن قلب بر روی شکم توسط مادر، پدر و یا هر دو است.

9. عکس تمام قد فراموش نشود. زیرا در این حالت مادر خیلی راحت است و فشار زیادی به او وارد نمی شود و از آن مهم تر اینکه شکم او به خوبی نمایان است

10. عکس از ماه های مختلف بارداری: در این مدل از عکاسی شما باید هر ماه در یک ژست یکسان(که بهتر است نیم رخ باشد) یک عکس تمام قد بگیرید. یعنی عکس جوری نباشد که فقط بر روی شکم خانم باردار زوم کرده باشید.

عکلسی هفته به هفته

11. اگر خانم باردار فرزند دیگری دارد از او در عکاسی بارداری استفاده کنید و از کوچولو بخواهید تا با مادر و شکم او ارتباط عاطفی برقرار کند.

12. لباس های نوزاد: یکی از ایده های بسیار خوب و پرطرفدار در عکاسی بارداری استفاده از وسایل و لباس نوزاد است. با این کار می توانید عکس های فانتزی، متنوع و جذابی خلق کنید.

عکاسی بارداری

13. هنگام عکاسی بارداری به مادر بگویید به شکمش نگاه کند و با فرزندش که داخل شکمش قرار دارد صحبت کند. این مدل عکاسی بارداری از رویایی ترین عکس های بارداری است که می توانید بگیرید.

14. یکی از نکاتی که در عکاسی بارداری می تواند به شما کمک کند این است که با تغییر دادن مسیر نگاه مادر درنهایت می توانید عکس های بیشتری داشته باشید. مانند نگاه به شکم، نگاه به همسر، نگاه به صورت فرزند بزررگتر، نگاه به دوربین، نگاه به افق و ...

15. برای عکس بارداری در آتلیه بارداری یا منزل می توان طوری برنامه ریزی کرد که غیر از عکس بارداری همان عکس ها را با همان دکور ها و ژست ها با نوزاد تازه متولد شده تان نیز استفاده کنید.

بارداری و عکاسی

16. یکی دیگر از ایده های مناسب برای عکس بارداری نوشتن متن های بامزه و جالب بر روی شکم مادر با ماژیک های ضدحساسیت یا مداد چشم است.

17. حتی می توان با روبان های خوشرنگ شکم بزرگ شده ی مادر را کادو پیچ کرد و یا یک متر به دور شکم مادر نگه داشت (به طوی که عدد روی آن که نشاندهنده ی بزرگی شکم است واضح باشد).

با من همراه باشید، در ادامه مقالات عکاسی بارداری درمورد زاویه دوربین، وسایل موردنیاز و انتخاب رنگ با شما صحبت خواهم کرد.

  • گروه مقاله

    آموزش عکاسی کودک

  • نام نویسنده

    محدثه شاطریان

  • تاریخ بروزرسانی ۴ مرداد ۹۹
تبلیغ ویژه مهدکودک